Az Index információi szerint az ATV ismert műsorvezetője felmondott, és február 15-től Simicska Lajos csatornáján folytatja a munkát.

Németh Szilárd, az ATV vezérigazgató-helyettese/hírigazgatóját, aki megerősítette a lap információját, de nem árulta el az okát, csak annyit mondott az Indexnek, hogy  

civilizált körülmények között váltak egy egymástól. 

A lap azt írja: ​Kálmán Olga a cég karácsonyi bulija után mondott fel, és mivel kész helyzet elé állította munkaadóit, egyértelmű, hogy a HírTV-vel már sokkal régebb óta tárgyalt, másik forrásuk szerint pedig korábban más tévékkel is felvette a kapcsolatot, így távozása nem kellett volna, hogy meglepetésként érje az ATV-t. Mégsem voltak felkészülve a kiemelten kereső és szerepű kollégájuk távozására. (Az Egyenes Beszéd utáni műsor kezdetét hozzá igazították.) Az Egyenes Beszédet folytatni fogják mással, Németh szerint "nagyszerű műsorvezetőt találnak hozzá". (Korábban csak rövid ideig, többségében a műsorvezetőnő megbetegedése esetén vezette más a műsort.)

Nem anyagi ok

A hírportál szerint nem anyagi okból történik a csatornaváltás. Ezzel együtt az ATV-nek egy másik népszerű hírháttér-műsora, a Szabad Szemmel is megszűnik. Két erősen kormánykritikus műsorról van szó. A műsort vezető Mészáros Antónia azonban marad a csatornánál és ha minden igaz, még több műsort bíznak rá.

Az ATV-ről már régóta keringenek konteók, hogy jobbra tolódik, például a csatorna és a fenntartó Hit Gyülekezete egyház a menekültválsággal kapcsolatos, a kormányéhoz igen közeláló álláspontja miatt. Emellett az ATV-n továbbra is jelen vannak komoly mennyiségben az állami hirdetések. Például a legutóbbi propagandakampány alkalmával az Átlátszó által kikért dokumentumban a hirdetésre "javasolt" médiumok között feltűnő, hogy az egyetlen kormánykritikusnak számító az ATV volt. 

Az emTV.hu ATV-s forrás alapján azt írja, nem egyértelműen, de valószínűleg a jobbra tolódás, és a távozás közt összefüggés van. A médiablog emlékeztet: a televízió műsoraiban, mind az atv.hu-n (és annak Facebook oldalán) elszaporodtak a szimplán csak hangulatkeltésre alkalmas menekültellenes hírek, valamint a tévétársaság az eddig ignorált Jobbikot is képernyőre engedi már. Emellett utaltak a tulajdonos Hit Gyülekezete történelmi egyházként történő bejegyzésére, amelyet hosszas huzavona után tett meg a FIdesz-kormány.

Az Index Kálmán Olgát is kereste, de ő egyelőre nem kívánt a fentiekhez hozzátenni semmi továbbit. A portál emlékeztet: Kálmán több mint egy évtizede dolgozik az ATV-nél, 2003-ban vezette először az Egyenes Beszédet. (A műsort vele indították el, azóta is nevéhez kötődik.) Korábban többek közt vezette az MTV Híradóját, A Hét című műsort, és 2000-ben alapító tagja volt az Info Rádiónak. Televíziós riporteri, szerkesztői és műsorvezetői tevékenységéért 2013-ban Pulitzer-emlékdíjat kapott.

Frissítés: Fonyó Károly, a Hír TV elnöke az MNO-nak hivatalosan megerősítette a hírt az új csatorna részéről.

(Hírösszefoglalónk, illusztráció: Népszava)

15492359 1458667540840728 4379597106804339185 n %281%29

Tarnay Kristóf Ábel

Kommunikáció-médiatudomány szak, BTK. Politikafüggő szabadságmániás, kinek két állapota ismert: pörög, vagy alszik,bár utóbbi egyre ritkább.