Természetesen nem mindenki az EFOTT-on szerette volna elkölteni az utolsó ösztöndíját, mások szimplán a kollégiumi díjat akarták befizetni vagy mondjuk szerettek volna ételt vásárolni.

Emlékszem, egy csodálatos reggel volt 2017 júliusának tizedik napja. Csicsergő madarak, szikrázó napsütés, enyhén fújdogáló szél, a megszokotthoz képest már-már megbotránkoztatóan jó hétfőnek ígérkezett. Elindult tehát a reggel, megjött az aznapi első SMS-em. Sajnos nem banki utalásról szólt. Megérkezett a következő: szintén nem. A harmadik dél körül érkezett, ekkor persze már nem is számítottam rá, hogy gazdagabbnak fogom érezni magam egy kicsivel is, így július derekán...

A Szegedi Tudományegyetem Hallgatói Szolgáltató Irodája az évben már nem első alkalommal szúrta el a hallgatók ösztöndíjának kifizetését. Nemhogy nem sikerült a hónap tizedik napjáig ezt megoldani, de több esetben nem is megfelelő összeg került fel a cseppet sem jól működő Neptun rendszer Ösztöndíjak felületére. Eddig talán még lehetett arra fogni, hogy az ETR-ről való áttérés miatt vannak kisebb-nagyobb bakik, de ez a mentegetőzés már kezd unalmas lenni. Pláne, hogy a szép, „ETR-es időkben” is a HSZI előszeretettel élt azzal az eszközzel, hogy a csúsztatott ösztöndíjak kifizetésének időpontját utólag az elvárt dátumra módosította. Most a Neptun számos hallgatónál teljesített tételként jelzi a ki nem utalt ösztöndíjakat.

"Először itt vettek komolyan" - áll a HSZI kiadványán (Képforrás - Plus Gratis)

Megkérdeztünk pár egyetemistát, hogy mit próbáltak tenni annak érdekében, hogy megtudják: miért nem került pénz a bankszámlájukra. Több esetben is az EHÖK-höz fordultak, hátha az egyetemi szervezet többet tud, mint egy átlag egyetemista. Az EHÖK azonban nemhogy segíteni nem tudott; a bizottsági tagok és referensek ugyanolyan értetlenül –és üres zsebbel- állnak a helyzet előtt. A HSZI nem vette fel a telefont egész nap, egy idő után pedig folyamatosan foglaltat jelzett.

Többen önállósították magukat, kihagyva az EHÖK-től való segítségkérést és maguk próbáltak utána járni a helyzetnek. Sajnos szintén sikertelenül. A telefont szinte senkinek nem vették fel a HSZI irodájában, ami sok dologról árulkodik, tekintve, hogy általában el lehet érni az irodát. Személy szerint, 5-6 alkalommal próbáltam felkeresni őket telefonon, persze teljesen sikertelenül. Először kicsengett, de senki nem vette fel a telefont, pár órával később pedig már nem volt kapcsolható a HSZI telefonszáma.

Volt, aki személyesen ment be, őt „megnyugtatták”, hogy SZEPTEMBERBEN meg fogja kapni a most elmaradt ösztöndíját. Igen. Szeptemberben. Végül is, szeptemberben is szüksége van az embernek pénzre. A Hallgatói Szolgáltató Iroda arról is tájékoztatást nyújtott, hogy az alkalmazott, aki az utalásokat intézi, szabadságon van, ezért van probléma. Több kérdés is felmerült bennem, amik közül talán ezt emelném ki elsősorban:


Valóban csak egyetlen egy ember dolgozik a HSZI-n, aki birtokában van a kifizetések szabályszerű lebonyolításának kompetenciáival?


A helyzet felháborító. Több okból is. Ebben a hónapban esedékes azoknak a hallgatóknak a szociális és tanulmányi ösztöndíjának kifizetése, akik nem folytatják egyetemi tanulmányaikat az SZTE-n vagy máshol. A PhD-sok nyáron is PhD-sok, ők sem kapták meg a juttatásukat. Nem utolsó sorban azok a hallgatók sem, akik nap mint nap a hallgatói érdekképviseletben dolgoznak hallgatótársaikért.

Azonban tegyük félre egy kicsit, hogy ki, hogyan és miért nem kapott pénzt és egy pillanatra gondoljunk egyszerűen ezekre az emberekre, mint egyszerű, halandó hallgatókra. Többeknek megint magyarázkodnia kell a főbérlőnek, hogy sajnos nem tudnak e hó tizedik napjáig fizetni. Kölcsön kell kérniük hozzátartozóktól, barátoktól, ami valljuk be, szörnyen kellemetlen. Megint, mert ebben a félévben a saját tapasztalataim alapján kettő, azaz KETTŐ alkalommal sikerült abszolválni a Hallgatói Szolgáltató Irodának azt, hogy megfelelő időben kerüljön a bankszámlámra az ösztöndíjam. Ismerünk olyan hallgatót is, aki az állandó gyógyszerére is szeretne költeni a hónapban, én mondjuk csak simán ételt szerettem volna vásárolni.

A szerkesztőség nevében kijelenthetem:

NEM TUDJUK ELHINNI, HOGY SZINTE MINDEN HÓNAPBAN PROBLÉMÁKBA ÜTKÖZIK AZ ÖSZTÖNDÍJAK KIFIZETÉSE EGY AKKORA EGYETEMEN, MINT A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM!


Egyszerűen nem…



Képforrások a Plus Gratis oldaláról származnak INNEN és INNEN

Ambrus

Czeglédi Ambrus Máté

Czeglédi Ambrus Máté vagyok, jelenleg az SZTE TTIK Környezettudományi mester szakos hallgatója. Mindig is érdekelt a sajtó világa, így már egyetemi éveim alatt kipróbálhattam magam karom hivatalos lapjánál, mint cikkíró, később pedig főszerkesztőként. A médiával jelenleg csak hobbiként foglalkozok, de az írásban mindig is örömömet leltem, így kapva-kaptam a lehetőségért, hogy a DailySzeged szerkesztőségébe kerülhessek. Remélem, hogy sokáig a DailySzeged csapatához tartozhatok majd, és cikkeimmel kiegészíthetem a DailySzeged palettáját valami újjal.